Виставка "Мистецтво. Зливаючи воду"

Виставка "Мистецтво. Зливаючи воду"

Всі анонси від: музей Історії Туалету

Туалет і мистецтво. На перший погляд – це несумісні речі. Але туалет як суперечливий об’єкт, на фоні якого багато спекуляцій та домислів, виступає образом і в класичних творах образотворчого мистецтва, і в творчих композиціях. Так, одним із перших на початку XX століття, незважаючи на думку оточуючих, видатний Марсель Дюшан використав пісуар як витвір мистецтва. Він перевернув його, підписав чужим іменем та назвав «Водограй». В даному випадку пісуар став верхом реалізму, тому що живописна копія не може показати предмет найкраще за сам предмет. В 2004 році за висновком британських професіоналів по мистецтву робота «Водограй» - найвизначніший витвір мистецтва XX століття.
Пізніше ідеї Дюшана розвинулися в концептуализме, основа якого - ідея важливіша за об’єкт. Концептуальні композиції складалися з предметів побуту та мали за мету націлити людину замислитися та сконцентрувати свої почуття на об’єкті, відкрити для себе нові риси даного предмету. Поряд з предметами побуту об’єктом твору був і сам автор.
Сьогодні, коли туалет виступає як предмет демонстрації культури суспільства, митці все частіше використовують не тільки його естетичні показники для дизайну приміщень, але й соціальні, щоб спровокувати та вимагати діяти згідно меті проекту. Образ туалету змушує нас аналізувати рівень цивілізації в цілому, складати своє ставлення до розвитку окремих країн та демонструвати свої риси виховання.
Як інтелектуальний об’єкт, образ туалету найактуальніший у наші дні щодо висловлювань з подвійним змістом, коли найточніше треба передати поняття анулювання чогось без спроби відновити - «злити у туалет», вода змиє все».
І це ще не всі напрямки використання «Туалету» як предмету для найточнішого висловлення той чи іншої позиції як в мистецтві так і в житті.
Поговоримо?

Коментарі до події
Отримуйте
регулярні оновлення