Чому правильні? Тому що більшість з нас на концертах фотографує неправильно. Ні, ми не станемо гуру фотографії, використовуючи ці поради. Але маючи бажання зфоткати концерт улюбленого виконавця, ми не будемо кінець кінців виглядати йолопами, крім того, ці фото не соромно буде показати навіть самому виконавцю. Якщо це не Винник, звісно.
Повірте, маючи на руках допотопний Sony Ericsson K750, цілком можливо зробити класні фотографії. Ви ж пам'ятаєте цей камерафон, правда? У нього була камера на 2 Мп, менше з тим, надруковані фото з мінімальною обробкою виглядали не гірше, ніж у тогочасних цифрових фотоапаратів. Це говорить не про прогрес матриць, оптики та оброблювальних технологій. Це говорить про око фотографа, який вміє вибирати влучний момент, ракурс і освітлення.
Зараз же у нас є неперевершені камери в телефонах ледь не бюджетного сегменту. Не кривіться, ми маємо на увазі не бюджетники по 2000 гривень на вагу, а більш-менш серйозну техніку. Наприклад, чому б не купити iPhone 7 Plus. Так, він навіть з урахуванням акційних пропозицій в магазині Алло, наприклад, коштує біля 13 тисяч гривень. Менше з тим, він має 6-лінзовий об'єктив, оптичну стабілізацію, та контролер роботи камери під керуванням ISP-процесору. Але то все техніка, яку можна купити.
Починайте зйомку концерту за деякий час до його початку, якщо вам пощастить потрапити в зал завчасно. Там ви зможете спокійно і без емоцій вивірити точки зйомки, придивитися до освітлення, оцінити глибину сцени та потенційні перешкоди. А раптом повезе і ви познайомитесь з виконавцем (якщо це буде не Винник) і у вас вийде зробити декілька ексклюзивних кадрів ще до початку. Також не завадить навести контакти з охороною та стейджменами, які можуть стати в пригоді згодом.
Знімки крупним планом, як показує практика, мають переваги перед загальноплановими фото. Навряд чи у вас вийде передати атмосферу, яка панує на сцені, якщо ви будете намагатись захопити все і одразу. На знімку, окрім хаоса, ви нічого не отримаєте. У всякому випадку, 90% загальнопланових фото це підтверджують. До того ж досить нескладно спрогнозувати траєкторію переміщення конкретного персонажу по сцені.
Біда (і радість) сучасних концертів в тому, що вони не проводяться без динамічного освітлення. А це приводить до миттєвих змін насиченості, кольору, інтенсивності освітлення. Все це впливає на контрастність знімку, яку не в змозі побороти навіть дорога плівка, чого казати про цифрову матрицю. Так от, намагайтесь знімати крупні плани окремо в засвіченій зоні, окремо в яскравій.
Власне, користуючись цими нехитрими порадами, ви зможете як мінімум позбутися типових помилок, які робить більшість аматорів та отримаєте задоволення від фотографій не менше, ніж від концерту. Звісно, якщо це не концерт Винника...
В'ячеслав Володимирович Яровий 02 Липня