Починаючи з березня нинішнього року, у пресі з'являються повідомлення пресслужб Генеральної прокуратури та Служби безпеки України про те, що правоохоронці у співпраці з КРАІЛ викрили черговий нелегальний заклад, який організовував азартні ігри в приміщенні або онлайн. За три місяці було припинено роботу близько 100 казино та залів з гральними автоматами в 10 областях і столиці та заблоковано більш ніж 250 сайтів, на яких нелегально працювали онлайн-казино та приймалися ставки на спорт. Таким чином закон захищає ліцензованих операторів від недобросовісної конкуренції, а гравців від потенційної небезпеки з боку шахраїв.
Як відомо, організація азартних розваг і ставки на спортивні змагання з 2009 року були в Україні під тотальною забороною. Але такий механізм виявився малоефективним. Причин аналітики ринку називають декілька, зокрема й такі:
бізнес знаходив “лазівки” в законодавчих нормах і діяв напівлегально;
правоохоронна система держави не змогла повноцінно контролювати, чи дотримуються компанії вимог закону;
жорстка заборона не мала підтримки у суспільстві.
На думку експертів сервісу, який регулярно робить огляди кращих онлайн-казино, ua.lotoplay.com.ua, заборонний закон не спрацював ще й тому, що у частини громадян був попит на азартні розваги. Щоб задовольнити своє бажання грати, люди намагалися обійти закон, шукаючи сайти зі слот-машинами або наземні зали з гральними автоматами.
Тому ініціатива легалізувати гральний ринок відповідає європейському виборові України, а сам процес виходу бізнесу з тіні сприяє боротьбі з корупцією та є одним із джерел наповнення бюджету.
На думку експертів Лотоплей, оператори гральної індустрії, такі як Космолот, Вулкан Вегас, Джокер, Казино Кінг та інші відомі компанії, після зняття заборони мають можливість працювати офіційно й опиняються в рівних умовах, але ринок має бути захищений від тих, хто вирішив продовжувати грати не за правилами.
На думку В. Закревської, голови “Гемблінг асоціації України”, виводячи з тіні сектор економіки, в якому згенеровано мільярди гривень, держава отримує можливість зменшити бюджетний дефіцит, додатково профінансувати соціальні статті видатків. Детінізація також є одним з дієвих інструментів стимулювання ринку. Тому легалізація гральної індустрії є логічним та необхідним кроком.
Крім того, становлення легального ринку посилює позиції держави в боротьбі з підпільними закладами, адже вона отримує надійного партнера в особі офіційних операторів. Ті, хто отримав ліцензії, не мають бажання конкурувати з “нелегалами” і повідомляють про відомі їм факти порушень закону.
Легалізація справляє помітний вплив і політичну ситуацію, покращує імідж держави та інвестиційну привабливість. Не менш важливим фактором є посилення соціального захисту споживачів послуг (їх майна, здоров'я, життя).
Досвід країн, які легалізували гральний бізнес раніше, свідчить, що в процесі формування ринку відбувається своєрідний природний відбір, очищення від нелегальних операторів, зростають стандарти обслуговування.
Як буде розвиватися ситуація в Україні, покаже час.