ГЕНДЕЛЬ, ГРІГ, БАХ та МОЦАРТ - Концерт

ГЕНДЕЛЬ, ГРІГ, БАХ та МОЦАРТ - Концерт

ГЕНДЕЛЬ, ГРІГ, БАХ та МОЦАРТ

Концертна програма, яка включає твори ГЕНДЕЛЯ, ГРІГА, БАХА та МОЦАРТА, охоплює широкий спектр музичних стилів та епох.

Ось деталі кожного твору:

1. ГЕНДЕЛЬ: Кончерто ґроссо ре-мажор, Op. 6 № 5, HWV 323

Цей твір належить до серії з 12 концертів гроссо ГЕНДЕЛЯ (Op. 6), написаних у 1739 році. Кончерто ґроссо ре-мажор складається з шести частин і демонструє барокову майстерність композитора. Він написаний для струнного оркестру з бассо контінуо і відзначається контрастом між групою солістів (концертино) та оркестром (рипієно).

2. ГРІГ: «ХОЛЬБЕРГ-сюїта», Op. 40

Ця сюїта була створена Едвардом ГРІГОМ у 1884 році на честь 200-річчя драматурга Людвіга ХОЛЬБЕРГА. Спочатку написана для фортепіано, вона пізніше була адаптована для струнного оркестру. Сюїта складається з п’яти частин, що імітують танцювальні форми XVIII століття: Прелюдія, Сарабанда, Гавот, Арія та Ригодон. Цей твір є прикладом раннього неокласицизму.

3. БАХ: Подвійний концерт для скрипки та гобоя (до мінор, BWV 1060R)

Солісти: Дмитро ТКАЧЕНКО (скрипка) та Юрій ЛІТУН (гобой)

Цей концерт є реконструкцією втраченого оригіналу Йоганна Себастьяна БАХА для скрипки та гобоя. Він складається з трьох частин: Allegro, Adagio та Allegro. Твір відзначається поліфонічною взаємодією між двома солістами та оркестром, а також ліризмом другої частини.

4. МОЦАРТ: Дивертисмент B-flat major, K. 137

Дивертисмент сі-бемоль мажор, K. 137 (також відомий як KV 125b) був написаний Вольфгангом Амадеєм МОЦАРТОМ у 1772 році. Цей твір є частиною серії з трьох дивертисментів (KV 136-138), які іноді називають “Зальцбурзькими симфоніями”. Дивертисмент K. 137 складається з трьох частин:

1. Allegro

2. Allegro di molto

3. Allegro assai

Цей твір написаний для струнного квартету, хоча часто виконується струнним оркестром. Він відзначається легкістю та витонченістю, характерними для камерної музики МОЦАРТА, і демонструє його майстерність у створенні мелодійних ліній та гармонійних структур.

Для програми концерту з творами ГЕНДЕЛЯ, ГРІГА, БАХА та МОЦАРТА можна виділити кілька цікавих зв’язків:

Історичний контекст і стильова еволюція

1. Барокові основи: ГЕНДЕЛЬ і БАХ, обидва народжені у 1685 році, є ключовими фігурами бароко. Їхня музика характеризується складною поліфонією та гармонійною прогресією. Кончерто ґроссо ГЕНДЕЛЯ та Подвійний концерт БАХА демонструють ці риси через складну взаємодію інструментів.

2. Перехід до класицизму: Програма включає твори бароко (ГЕНДЕЛЬ, БАХ) та класицизму (МОЦАРТ), що ілюструє еволюцію музичних стилів. Музика МОЦАРТА, як у Дивертисменті, відзначається ясністю та балансом.

Тематичні та структурні зв’язки

1. Танцювальні форми і сюїти: «ХОЛЬДБЕРГ-сюїта» ГРІГА є неокласичним твором, що віддає данину бароковій формі сюїти, подібно до структур у концертах ГЕНДЕЛЯ.

2. Концерти та діалоги інструментів: Подвійний концерт БАХА і Кончерто ґроссо ГЕНДЕЛЯ містять діалоги між солістами та ансамблями, що є характерною рисою барокової музики.

Ці зв’язки підкреслюють різноманітність стилів у програмі та демонструють історичну спадкоємність між композиторами різних епох.

Коментарі до події
Розклад
Отримуйте
регулярні оновлення