Чи можна за ароматом визначити, яка людина перед нами? Як парфуми впливають на сприйняття оточення? Чи є взаємозв’язок між парфумерними нотами та характером? Спробуємо розібратися в статті!
Під час вибору парфумів ми зазвичай спираємося на інтуїцію: навіть неусвідомлено хочемо підкреслити характер або створити потрібний образ, настрій. Деякі з нас, найчастіше творчі та яскраві особистості, спеціально обирають аромати з незвичайними назвами: Demeter Funeral Home (Похоронне бюро), Les Liquides Imaginaires Bloody Wood (Кривавий ліс), Serge Lutens De Profundis (З безодні), V Canto Stricnina (Стрихнін). Такі люди люблять демонструвати свою особистість, незвичний смак і спостерігати за реакцією знайомих, коли ті дізнаються назву парфумів. Demeter Funeral Home, попри моторошну назву, залишається на перших позиціях у продажах понад 10 років.
Незвичні для нас парфуми, які притягують або викликають неоднозначні почуття, зазвичай є маркером того, які риси особистості зараз розвиваються. Якщо ви вперше послухали провокаційний Jean Paul Gaultier Scandal, і він заінтригував, імовірно, вам хочеться щось кардинально змінити в житті, почати нове, зламати перепони. І навпаки. Припустимо, ви звикли носити суворий важкий унісекс із деревними нотами. А тут раптово сподобався Dolce Shine. Можливо, скоро настане час зняти «броню» та стати трохи м’якше.
Стиль, емоції, наші погляди — мінливі поняття. Основа нашої особистості зберігається, як і вподобання в базових нотах. Наприклад, ми залишаємося вірними деревним акцентам. Але обрамлення та поведінка, середні та верхні ноти можуть змінюватися з часом — від іскристих цитрусових до цілеспрямованих пряних.
Свіжі та цитрусові аромати. Відтінки літнього дощу, морського бризу, м’яти та гірського повітря випромінюють харизматичність, оптимізм і впевненість. До таких належать Giorgio Armani Acqua di Gio, Davidoff Cool Water, Maison Margiela When the Rain Stops, Issey Miyake A Drop d’Issey Fraiche. Люди, які віддають перевагу соковитим нотам, здаються азартними, імпульсивними та готовими відстоювати свою думку до кінця. Наприклад, Louis Vuitton Afternoon Swim, Byredo Sundazed, Calvin Klein CK One, Versace Eros Energy.
Квіткові. Власники таких ароматів в очах оточення — чуттєві ідеалісти. Від них нібито променіє турбота та підтримка, але й вони чекають до себе такого ж ставлення. Найчастіше це аромати на кшталт Chloe, Miss Dior, Jo Malone Peony & Blush Suede, Guerlain Aqua Allegoria Flora Salvaggia з акцентами фіалки, польових квітів, водних і сонячних нот.
Солодкі. Бренди пропонують багато кондитерських ароматів: Demeter Condensed Milk з нотою згущеного молока, Mancera Amore Caffe з нюансами амарето, морозива й ванілі, Britney Spears Circus Fantasy. Любов до солодких запахів — це гра зі своєю внутрішньою дитиною. Виростаючи, ми можемо обмежувати себе: «Не дуркуй! Зберися! Будь серйознішим». А за допомогою солодких ароматів ми проявляємо турботу та ласку. Причому, в першу чергу, до себе. Чому саме зараз такі парфуми набули популярності? Можливо, через кризу. Людям доводиться багато в чому непросто. І хочеться хоч якось огорнути себе відчуттям радості, безтурботності та щастя.
Східні. Такі аромати асоціюються з упевненими в собі екстравертами, яким потрібен шлейф і захоплені погляди. Вони знають собі ціну. Аромати Jean Paul Gaultier Le Male Le Parfum, Maison Francis Kurkdjian Grand Soir, Guerlain Tonka Imperiale підкреслюють сильний характер.
Деревні. Власники таких ароматів — справжня загадка, яка хвилює і притягує. Попри їхню скритність, вони створюють відчуття надійності. Спокій і впевненість випромінюють такі аромати як Dior Homme 2020, Guerlain Oud Nude, Tiziana Terenzi Chiron з нотами пало санто та білого уда в базі.
Один і той самий аромат дві людини не можуть сприймати однаково, відповідно, й реакція оточення відрізнятиметься. Але недарма існує поняття ароматерапії, яка допомагає змінити свій стан за допомогою ароматів.
Якщо ви зміните свій настрій, зміниться поведінка, і люди почнуть сприймати вас, як ви вважаєте за потрібне.
Ви занадто суворі до себе та хочете додати шаленості? Аромат лимона допоможе зняти кайдани дисципліни, а люди почуватимуться поруч з вами вільніше та бадьоріше. Цитрусові ноти роблять спілкування легким, знижують соціальну напругу.
Бергамот стимулює комунікацію, дає світло та тепло. Не дарма англійці так люблять світські бесіди з чашкою «Ерл Грея».
Ви сором’язливі, але хочете мати притягальний вигляд? Шоколад, кориця, амбра додадуть вогню, допоможуть розкріпачитися. Пряні ноти розігріють почуття людей поруч.
Ви надто схвильовані, але хочете демонструвати безтурботність буддійського ченця? Аромати лаванди та м’яти допоможуть зняти напругу.
Ефекту тепла й затишку можна домогтися ароматами кедра, ладану, неролі та ветивера.
Для європейців запах кави — запах комфорту. Пити каву — значить присвятити час собі. Тихий сніданок, п’ятихвилинна робоча перерва. Звуки кавомашини, що працює, заспокоюють, вибір круасана для капучино відсилає до гедонізму. Швидкий ковток еспресо — нова сторінка робочого дня. Дивно, але ноти кави в парфумерії не бадьорять, а навпаки, справляють враження надійності та стійкості.
Аромати — це можливість показати свій характер і настрій світу без слів.