Чи стикалися ви з ситуацією, коли дитина не хоче нічого робити, погано вчиться й постійно почувається втомленою? Декому може здатися, що діти хитрують, адже весь час вони можуть проводити за ґаджетами. Насправді комп’ютерні ігри чи соцмережі – це лише спосіб «сховатися» від проблем, захистити свою психіку.
Адже дитина не може впоратися зі своїм станом самостійно, завдання ж батьків – вчасно та правильно реагувати. Зокрема, знайти психолога чи репетиторів. Наприклад, допомогти дітям з навчанням можна, звернувшись до онлайн-школи BUKI School, де є можливість обрати професійного репетитора з багатьох предметів.
У цьому матеріалі зібрані поради дитячих психологів, ознайомитись з якими рекомендуємо усім батькам.
Йдеться про стан значного психоемоційного виснаження і втоми, який може спостерігатися у дітей з 6 років. Проявляється він через такі симптоми:
Ці сигнали свідчать про те, що дитину треба терміново відвести до психолога та сімейного лікаря. І важливо помітити зміни на ранньому етапі. Чому ж виникає цей стан?
Причини, як у дорослих, так і в дітей, майже однакові:
Частими супутніми причинами вигорання є й такі несприятливі явища, як нестача сну (менш як 8 годин), цифрова залежність від девайсів, безперервне споживання контенту, низька фізична активність (гіподинамія).
Не залежно від складності ситуації, радимо проконсультуватися з психологом та дотримуватися рекомендацій фахівця. Ось найважливіші загальні поради.
Дитина має зростати в психологічно здоровому середовищі та відчувати безумовну любов від батьків. Не наполягайте на високій успішності, не вимагайте від дитини певних досягнень, дайте їй свободу обирати те, що їй подобається.
Якомога частіше відверто розмовляйте з дітьми про емоції, про те, що їм подобається та як цього досягти.
За наявності ознак вигорання батькам потрібно пересвідчитися, чи не отримує дитина стрес у школі. Якщо ви маєте довірливі стосунки, дитина, швидше за все, поділиться своїми проблемами. Коли ж дитина не хоче говорити, спробуйте долучити психолога або вчителів.
Лише дізнавшись реальні обставини, можна приймати виважене рішення. Наприклад, змінити навчальний заклад, якщо треба. Або поговорити з класним керівником щодо можливих причин зниження успішності.
Досить змушувати дітей слідувати власним амбіціям! Якщо дитина втомлюється від численних додаткових занять та не в захваті від гуртків, значить їй це не подобається. Але вона не завжди про це каже щиро, оскільки боїться розчарувати батьків.
Намагайтеся встановити довірливі відносини, покажіть, що змінюєтесь, що вподобання та почуття дитини важливіші за знання й нагороди.
Якщо причина вигорання у перевантаженні, терміново припиніть заняття. Дайте дитині повний відпочинок на тиждень-два. Після цього поступово повертайтеся до робочого графіка з розкладом домашніх завдань, режимом прокидання і засинання в одні й ті ж години, обмеженим використанням девайсів та не менш як 2 годинами вільного часу для дитини щодня.
Обмежте додаткові заняття й залиште лише те, на що погоджується сама дитина.
Проводьте якомога більше часу разом за корисними чи просто веселими активностями. Поїдьте на відпочинок, поведіть дитину туди, де вона ще ніколи не була: аквапарк, басейн, парк розваг, картинг, кіно тощо.
Проводьте щоденні пробіжки чи прогулянки, фізичні вправи або часті походи на природу. Дозвольте дитині обрати улюблений вид спорту (творчості) та допоможіть знайти хорошого тренера чи викладача.